Menu
e-mail: kroy@2zsberoun.cz
pondělí 9 - 13 h
Sbírej toner
Pomáháme sběrem tonerů. Zapojte se také.

Hledání v článcích
PROJEKT OVOCE A ZELENINA DO ŠKOL
Ovoce do škol

POHÁDKOVÁ ŠKOLA V PŘÍRODĚ – III. A na Orlíku

svpr
III.A absolvovala "Školu v přírodě" v Park Hotelu Orlík.

1.den: Odjeli jsme v neděli 19. 5. 2019 v 15:00 hodin od školy. Po ubytování jsme se v klubovně seznámili s 1. pohádkovou postavou – rytířem Vendelínem. A to jsme ještě netušili, že na nás čeká ještě loutek pět! Vždy jsme museli vyluštit křížovku z vyjmenovaných slov, abychom se dozvěděli jejich jména. Museli jsme se také o každé postavičce naučit básničku. Dostali jsme měšce, které jsme si připevnili na opasky, protože jsme celý pobyt do nich sbírali zlaťáky. Kdo jich bude mít nejvíce, bude hodně odměněn. Po večeři jsme šli na krátkou procházku po okolí. Zjistili jsme, že Orlík nad Vltavou je malá vesnice s pouze 287 stálými obyvateli. První noc se nám spalo hezky.  Těšili jsme se, jaká loutka nás přijde ráno vzbudit.

2. den: A byla to ježibaba. Jak jsme pak vyluštili, její jméno bylo Hedvika. Prvním jejím úkolem bylo vyrobit vlajku. Všechny to moc bavilo. Potom nás učila poznávat čichem, zrakem a hmatem koření, ze kterého jsme si vyrobili škapulíře pro ochranu proti zlým silám. Všude jsme je potom nosili, večer jsme si je dávali pod polštář a nesměly chybět ani na noční stezce odvahy :-)! Odpoledne jsme v lese postavili 9 domečků pro lesní skřítky. Moc se nám povedly! Každý den jsme četli 2 pohádky z knížky O zlatém vajíčku, psali jsme deník a zpívali písně z našeho zpěvníku.

3. den: Tento den jsme strávili s králem Křesomyslem. Vzal nás na zámek Orlík, kde jsme šli na krásnou prohlídku. O poledním klidu mohli fandové hokeje sledovat zápas našich hokejistů se Švýcarskem. Vyhráli jsme 5:4, ale teď už všichni víte, jak mistrovství nakonec dopadlo :-( !  Odpoledne nás Křesomysl prověřil otázkami a šifrou, aby zjistil, jak jsme dávali na zámku pozor. Byl překvapen, protože jsme toho věděli hodně. Potom jsme se učili drhat. Velmi nás to bavilo. Drhali jsme celý zbytek pobytu :-). Také jsme si vyrobili královské koruny. Po večeři jsme stříleli z luku do terče. To bylo večer rozdaných zlaťáků!

4. den: Den jsme prožili s vodníkem Kapičkou. Dopoledne jsme měli možnost vidět výcvik policejních psů. Bylo to super! Pak jsme šli na louku a vyráběli jsme s kapičkou loďky z kůry, klacíků, listů a jiných přírodnin. Odpoledne jsme navštívili akvárium se sladkovodními rybami a pluli jsme 45 minut po přehradě na parníku Vltava. Moc se nám líbil Žďákovský most. (Někteří mu dlouho říkali Žákovský :-)) Po večeři jsme v klubovně hráli hru „Pepíček bez tečky“ a zhlédli jsme film „Ať žijí rytíři“. Spali jsme, jako když nás do vody hodí.

5.den: Ráno nás probudila spanilá princezna Josefínka. S ní jsme dopoledne vyráběli v klubovně erby, vějíře, kopí a navlékali jsme korále. Odpoledne byl rytířský turnaj. Soutěžili jsme v šesti disciplínách – běhu, trojskoku, chůzi na chůdách, skocích přes švihadlo, slalomu s hokejkou a hodu na cíl. Večer jsme si u táboráku opekli špekáčky, zazpívali si a zatančili. Potom jsme v klubovně vyhlásili nejlepší sportovce, dostali jsme poslední zlaťáky a každý si vysloužil pamětní diplom a medaili. Za utržené zlaťáky jsme poté v obchůdku nakupovali odměny. To ale ještě nebylo všechno! Ještě na nás vyletěl lucifer Hudrián, který pro nás připravil strašidelnou stezku odvahy. Zvládli ji všichni. Někdo se bál více, jiný méně, pár dětí se dokonce nebálo vůbec! Všichni nakonec rychle usnuli, protože je čekal poslední náročný den.

6.den: Po snídani jsme dobalili. Klukům patří velká pochvala, protože při příjezdu i teď pomáhali dívkám nosit zavazadla! Autobus přijel včas, my se rozloučili a vydali se s Hudriánem do Příbrami do Hornického muzea. Tam jsme si prošli Vojtěšskou štolou dlouhou skoro 400 metrů a v dole Anna jsme jeli vláčkem. Po exkurzi jsme se cestou do Berouna zastavili v Rudné na „Mekáči“, kde nás čekala sladká tečka – výborná zmrzlina. Přijeli jsme ve 14:30 hodin před školu. Škola v přírodě se nám vydařila, užili jsme i ji, za rok chceme jet znovu!!!

žáci III.A

Obrazové zpravodajství 1

Obrazové zpravodajství 2

Nástěnka a deníky

Třídní učitelka děkuje všem rodičům, kteří se podíleli na přípravě školy v přírodě.

Autor: Antonín Leopold | Vydáno 29. 05. 2019 | 174 přečtení

Novinky
21.08.2019:
Budoucím prvňáčkům a jejich rodičům
Umístění 1.A a 1.B - přízemí NOVÉ budovy, 1.C - 1. patro nové budovy.
ZDE najdete co koupit a jak budou vypadat první dny v září. Hlavně své potomky nestrašte školou!!!

21.08.2019:
UMĚLECKÁ ŘEMESLA
Nabídka Střední odborné školy uměleckořemeslné s.r.o. pro deváťky - dny otevřených dveří. Podrobnosti naleznete ZDE

Zapomenutá informace o Švp IV.A

311 623 315
e-mail:
reditel@3zsberoun.com

Další kontakty a údaje zde